تور پاریس

تور پاریس

تور پاریس

تور پاریس

مرکز حیدر علی اف باکو

مرکز حیدر علی اف باکو، بهترین جاذبه گردشگری پایتخت آذربایجان

مرکز حیدر علی اف باکو، بهترین جاذبه گردشگری پایتخت آذربایجان

مرکز حیدر علی اف یک ساختمان با وسعت 57،500 متر مربع (619،000 فوت مربع) در باکوی آذربایجان می باشد که توسط یک مهندس معمار عراقی به نام زهات حدید طراحی شده است و به خاطر معماری متمایز و سبک آن، که یک منحنی با زاویه های تیز است، بسیار معروف شده است. این مرکز به نام حیدر علی اف، که نام نخست وزیر آذربایجان شوروی از 1969 تا 1982، و رئیس جمهوری آذربایجان از اکتبر 1993 تا اکتبر 2003 می باشد، نامگذاری شده است.

این مرکز یک سالن کنفرانس (سالن کنفرانس)، سالن گالری تور باکو تیر 98 و یک موزه دارد. این پروژه در نظر دارد نقش یکپارچه در زندگی شهری را ارائه دهد.  این مکان در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و نقش مهمی در زیبایی و مدرنیته باکو دارد.

مرکز حیدر علی اف باکو، بهترین جاذبه گردشگری پایتخت آذربایجان

مرکز حیدر علی اف یک فرم جریان مایع را نشان می دهد که بوسیله هم پوشانی توپوگرافی طبیعی منظره و بسته شدن در کارکردهای فردی مرکز شکل می گیرد. تمام توابع مرکزی، همراه با ورودی ها، با هم در یک سطح مستمر قرار می گیرند. این فرم جریان مایع فرصتی برای اتصال فضاهای فرهنگی مختلف را در عین حال فراهم می کند، هر عنصر مرکزی دارای هویت و حریم شخصی خود می باشد. همانطور که به داخل آن می روید منظره داخلی مرکز نمایان می شود.

مرکز حیدر علی اف در روز دهم ماه مه 2012، توسط رئیس جمهور فعلی جمهوری آذربایجان، الهام علی اف، طی یک مراسم رسمی افتتاح شد.

مرکز حیدر علی اف باکو، بهترین جاذبه گردشگری پایتخت آذربایجان

کار معماری شناخته شده بین المللی مرکز حیدر علی اف به دلیل طراحی نوآورانه و پیشرفته آن، به عنوان اثری برجسته و امضاء مدرن باکو تبدیل شده است. این مرکز در هشت طبقه قرار گرفته است، که این طبقات شامل سالن های نمایشگاهی، فضاهای نمایشگاهی موقت، مرکز کنفرانس، کارگاه ها و موزه می باشد. این ساختمان برای دریافت جوایزی در سال 2013 برای جشنواره معماری جهانی و دوسالانه فستیوال تور باکو مرداد 98 نامزد شد.

در سال 2007 زهات حدید به عنوان معمار این مجموعه پس از طی یک مناقصه و مسابقه منصوب شد. در سال 2014، مرکز طراحی موزه در سال 2014 برنده جایزه بهترین طراحی شد، این باعث می شود زهات حدید اولین زنی باشد که در آن مسابقه جایزه بزرگی را بدست آورده است.

مرکز حیدر علی اف باکو، بهترین جاذبه گردشگری پایتخت آذربایجان

اثر مرکز حیدر علی اوف در فرهنگ معاصر

در این ساختمان با مهندسی منحصر به فرد خود، یک سریال تلویزیونی مستند که از شبکه کشف و کانال علمی پخش می شد، فیلم برداری شد. نام این مستند «شگفت انگیز شدن آذربایجان» بود که در 22 آوریل 2011 پخش شد. این ساختمان همچنین بر روی «کارت پستال» سامرا رحیمیلی برای طراحی کارت پستال آذربایجان در مسابقه یورو ویژن 2016 و در گوگل دودل در سال 2017 دیده می شود.

افتتاحیه

در تاریخ 29 ژوئن 2012 مرکز حیدر علی اف به صورت رسمی افتتاح شد که همراه با حضور رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف، رئیس جمهور گرجستان، میشیل ساکاشویلی، رئیس جمهور مقدونیه جورجیا ایوانف، رییس جمهور مونته نگرو، فیلیپه ووجانویچ و همچنین مقاماتی از دولت و نمایندگان مجلس بود.

در تاریخ 3 ژوئیه 2012، مرکز حیدر الی اف محل برگزاری مراسم رسمی دیدار هیئت آذربایجان برای شرکت در بازی های المپیک تابستانی XXX در لندن شد. در این مراسم رئیس جمهور آذربایجان و رئیس کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

مرکز حیدر علی اف باکو، بهترین جاذبه گردشگری پایتخت آذربایجان

آتش سوزی

در تاریخ 20 ژوئیه 2012، آتش سوزی در سقف ساختمان در ساعت 11:30 آغاز شد. آتش به سرعت توسط آتش نشانان مهار شد.  و در ابتدا گزارش شد که آتش تنها سقف ساختمان را خراب کرده و فضای داخلی تنها اندکی آسیب دیده است که عمدتا به دلیل آب استفاده شده توسط آتش نشانان برای خاموش شدن آتش بوده است. آتش سوزی ناشی از بی توجهی در استفاده از تجهیزات جوشکاری در سقف بود. متعاقب آن تور باکو شهریور 98، سه پیمانکار ترکیه تحت قانون جنایی آذربایجان مورد مجازات قرار گرفتند. به علت آسیب ناشی از آتش سوزی، و آسیب های مادی وسیع، بعد از شانزده ماه تعمیرات، این مرکز در تاریخ 5 نوامبر 2013 به طور رسمی (دوباره) افتتاح شد.

در 2 و 3 نوامبر 2013، دبیرستان دمیتری برتمن، تئاتر موزیکال "هلیکون اپرا" را در مرکز حیدر علی اف اجرا کرد. در 2 نوامبر، "هلیکوپن اپرا" یک کنسرت بزرگ به نام "عشق پایدار" را در آنجا برگزار کرد که  برنامه ای بود که شامل ترانه های مریلین مونرو، تینا ترنر، التون جان، سلین دیون و ویتنی هوستون بود. در 3 نوامبر، تئاتر اپرا "سیبریا" با آهنگسازی ایتالیایی اوبرتو جوردانو اجرا شد که توسط دیمیتری برتمن اجرا می شد. این اپرا داستان عشق بین دو جوان را که در سن پترزبورگ آغاز می شود و با کار سخت در سیبری پایان می یابد، را اجرا می کند.

روابط بین الملل

مرکز حیدر علی اف روابط نزدیکی با تعدادی از سازمان های بین المللی، سازمان های همکار در خارج از کشور، موزه ها و مراکز نمایشگاهی برقرار می کند. این مرکز رویدادها و نمایشگاه هایی را با همکاری مشترک با سازمان های مختلف، موزه ها و نمایشگاه های اتریش، بلژیک، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، روسیه، اسلوونی، ترکیه و غیره سازماندهی کرده است. در عین حال، تعدادی پروژه مشترک را با بریتانیا، اسرائیل، ایتالیا، مجارستان، رومانی، روسیه، ترکیه، ژاپن و غیره انجام داده است. این مرکز به عنوان عضوی از سازمان های مختلف بین المللی تبدیل شده است.

مرکز حیدر علی اف باکو، بهترین جاذبه گردشگری پایتخت آذربایجان

انجمن بین المللی نمایشگاه ها و رویدادها (IAEE)

هدف اصلی این انجمن ارائه پشتیبانی به سازماندهی رویدادها و نمایشگاه ها از طریق منابع و اطلاعات و توسعه صنعت نمایشگاه است. این مرکز تا تاریخ 17 سپتامبر سال 1301 از عضویت IAEE برخوردار است.

انجمن بین المللی کنگره و کنوانسیون (ICCA)

ICCA در حال حاضر در زمینه سازماندهی و تطبیق رویدادهای بین المللی با 90 کشور عضو در سطح بین المللی فعالیت دارد. مرکز حیدر الی اف نیز از تاریخ 10 اکتبر سال 2011 عضو ICCA شده است.

انجمن بین المللی کانون های کنوانسیون (AIPC)

عضویت مرکز حیدر الی اف در این انجمن از تاریخ 15 سپتامبر 2011 پذیرفته شده است. انجمن بین المللی کانون های کنوانسیون، مدیریت حرفه ای مراکز کنفرانس و سالن های نمایشگاهی را با بیش از 50 کشور عضو نمایندگی می کند.

انجمن سازندگان رویداد (AEO)

این انجمن سازمان های مرتبط با مدیریت، عملیات و فروش رویدادها را سازماندهی می کند. به اشتراک گذاری بهترین روش ها در موضوعات امنیتی و پایداری، و نیز مسائل فنی و مالی، اهداف اصلی AEO را در بر می گیرد؛ مرکز حیدر علی اف عضو تا دسامبر 2014 عضو این انجمن بود.

مرکز حیدر علی اف باکو، بهترین جاذبه گردشگری پایتخت آذربایجان

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.