تور پاریس

تور پاریس

تور پاریس

تور پاریس

قشم

قشم

قشم

براساس شباهت بین طاقدیس های جزایر قشم و زاگرس، تصور می شود که جزیره قشم جزء جنوب زاگرس باشد. یکی دیگر از عوامل تعیین کننده، گنبد نمکی است که در بخش غربی جزیره ایجاد شده است که موجب تغییرات مورفولوژیکی و زمین ساختی می شود. در نهایت، فرسایش که عمدتا ناشی از باد، امواج دریا و بارندگی های فصلی است، می تواند به عنوان عامل تعیین کننده در شکل گیری ژئومورفولوژی موجود جزیره قشم در نظر گرفته شود. بر اساس منابع طبیعی فراوان و مناظر منحصر به فرد، به خصوص سازه های استثنایی زمین شناسی، ژئوپارک جهانی قشم در بخش غربی جزیره قشم تاسیس شد قیمت تور باکو. ژئوپارک قشم به عنوان تنها ژئوپارک در خاورمیانه توسط شبکه جهانی ژئوپارک ها ثبت شده است

قشم

 
ادامه مطلبکلیک ها: 45
 
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

ژئوپارک قشم

یونسکو به منظور درک سفری که زمین از آن گذر کرده است، برخی از مناطق را به عنوان ژئوپارک مشخص کرده است. ایده ژئوپارک در سال 1999 توسط یونسکو اجرایی شد. شبکه جهانی ژئوپارک GGN ، که عضویت آن برای ژئوپارک های جهانی یونسکو، الزامی است، یک سازمان غیرانتفاعی قانونی است که هزینه عضویت آن سالانه است. GGN در سال 2004 تاسیس شده است یک شبکه پویا است که در آن اعضا متعهد هستند به همکاری با یکدیگر، مبادله ایده از بهترین شیوه ها و پیوستن به پروژه های مشترک برای بالا بردن استانداردهای کیفی همه محصولات ژئوپارک جهانی یونسکو هستند. در حالی که اعضای GGN به طور کلی هر دو سال یکبار گردهم می آیند، از طریق بهره برداری از شبکه های منطقه ای مانند شبکه ژئوپارک های اروپا که دو بار در سال برای توسعه و ارتقای فعالیت های مشترک فعالیت می کنند، عمل می کند.

 

ژئوپارک قشم

در حال حاضر GGN به گسترش تخصص و دانش جدید از تمام نقاط جهان و فرهنگ های مختلف ادامه می دهد. و همیشه در حال ایجاد مدل هایی از بهترین شیوه ها و تعیین استانداردهای با کیفیت بالا برای سرزمین هایی است که تور لحظه آخری باکو حفظ میراث زمین شناسی را با استراتژی های توسعه اقتصادی پایدار منطقه ای ادغام می کنند. در تاریخ 17 نوامبر 2015، 195 ایالت عضو یونسکو، با ایجاد یک برچسب جدید، ژئوپارک های جهانی یونسکو را در 38 امین سازمان کنفرانس عمومی تصویب کردند. یونسکو این برنامه را در سال 2001 به طور رسمی آغاز کرد و در سال 2004 GGN توسط 25 ژئوپارک تشکیل شد که در اروپا و چین قرار داشتند. پس از همه این سال ها، ژئوپارک ها به دلیل توسعه پایدار که به مردم آن منطقه کمک می کند و البته که برای گردشگران بهشت است ،اکنون بسیار محبوب هستند.

 

ژئوپارک قشم
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) رسما جزیره قشم ایران را به عنوان مرجعی برای کشورهای دیگر در توسعه ژئوپارک ها نامگذاری می کند. یکی از مقامات می گوید که جزیره قشم در جنوب ایران به عنوان قطب در حال توسعه ژئو پارک ها در رویداد بین المللی پیش رو در توسعه ژئوپارک ها معرفی خواهد شد. علیرضا امری کاظمی مدیر ژئوپارک قشم، عضو شورای جهانی ژئوپارک یونسکو می گوید: "ایران در این زمینه به سایر کشورها مشاوره خواهد داد."پس از دریافت کارت سبز یونسکو، ژئوپارک قشم جهانی می شود. او اضافه کرد: "کنفرانس بین المللی یونسکو و کارگاه تخصصی در زمینه توسعه ژئوپارک جهانی در تاریخ 28-30 آوریل در جزیره قشم برگزار شد. او در مصاحبه ای فارسی با خبرگزاری مهر، گفت: «در این گردهمایی، در مصاحبه ای فارسی با خبرگزاری مهر، کارگاه های آموزش تخصصی برگزار خواهد شد تا ژئوپارک ها را در ایران و در کل منطقه توسعه دهند. مراسم افتتاحیه در روز 28 آوریل برگزار خواهد شد و کارگاه های تخصصی تا بعد از سخنرانی های رسمی، باز خواهند بود و اجرا خواهند شد.» "کارگاه های تخصصی نیز در تاریخ 29 آوریل برگزار خواهند شد و 30 آوریل نیز بازدید از سایت های زمین شناسی خواهد بود." او خاطرنشان کرد نرخ تور باکو :"بر اساس تمهیدات انجام شده با یونسکو، قشم باید به عنوان مرکز توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو معرفی شود."ما به کشورهای دیگر در مورد چگونگی توسعه ژئوپارک ها کمک خواهیم کرد. بنابراین، یونسکو به همه کشورها در خاورمیانه که خواهان ایجاد ژئوپارک هستند اعلام خواهد کرد که به ایران مراجعه کنند. این به ما فرصتی برای صادرات خدمات فنی مشورتی ارائه خواهد داد. "

 

ژئوپارک قشم
"هنگامی که ما به عنوان مرجع شناخته می شویم، قادر خواهیم بود که خدمات مشاوره ای و تخصصی را ارائه دهیم. اگر می خواهیم این نقش را بپذیریم، باید نیروی کار را آموزش دهیم. "این رویداد، ده ها تن از مقامات داخلی و خارجی، از جمله مقامات یونسکو را گرد هم آورده است. در نشستی که در سپتامبر 2016 برگزار شد، مجمع جهانی ژئوپارک های یونسکو تصمیم گرفت تا ژئوپارک قشم را به عنوان یک ژئوپارک جهانی یونسکو برای مدت چهار سال تعیین کند. این تصمیم اخیرا در نشست 201 ام هیئت مدیره اجرایی یونسکو، تایید شد. این نامگذاری در 5 می 2017 انجام شد و تا تاریخ 4 می 2021 معتبر خواهد بود. ژئوپارک ها به غیر از میراث طبیعی و فرهنگی بودن، ارزش علمی و جغرافیایی قابل توجهی دارند، شبکه جهانی ژئو پارک که توسط یونسکو تأسیس شده است، نه تنها این پارک ها را ثبت می کند، بلکه همچنین سه هدف دیگر را دنبال می کند: حفاظت از ژئوپارک، گسترش آگاهی و تنظیم استانداردهای گردشگری سبز. جزیره قشم در خلیج فارس جاذبه های متعددی برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی دارد. 

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.