تور پاریس

تور پاریس

تور پاریس

تور پاریس

گیاه بابونه زرد

گیاه بابونه زرد

گیاه بابونه زرد

بابونه زرد ( نام علمی: Anthemis Tinctoria ) گیاهی دوساله با ساقه هایی خشن و برگ هایی زاویه دار است که از خانواده کاسنی  می باشد. میوه آن به شکل فندقی به رنگ های خاکستری و یا زرد است. فصل رویش این گیاه از بهار تا اواسط تابستان بوده، که محل رویش آن نیز در نواحی اروپا، مدیترانه و غرب آسیا می باشد.

ترکیبات مهمی که در گیاه بابونه زرد وجود دارد شامل تانن، فیتو استرول، ماده ای تلخ به نام اسید آنته میک و لوتئین است. بابونه گیاهی گرم و خشک است که دارای خواص دارویی بی نظیری می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

گیاه بابونه زرد

خواص خوراکی و درمانی گیاه بابونه زرد

از مهمترین خواصی که در گیاه تور قشم مرداد 98 بابونه زرد وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•مصرف بابونه زرد باعث رفع سوء هاضمه، جلوگیری از اسپاسم معده، پیشگیری از زخم معده، کمک به درمان مشکلات سیستم گوارشی می شود.
•همچنین تاثیر بابونه زرد در دستگاه عصبی باعث درمان صرع، میگرن، و رفع تشنج های عصبی می گردد. همینطور این گیاه خواب آور و ضد اضطراب است و برای درمان سرگیجه مفید می باشد.

•مصرف گیاه بابونه زرد همچنین به تقویت حافظه کمک می کند.

•استفاده از بابونه زرد در رژیم غذایی باعث تقویت دستگاه قلبی و عروقی می شود. به طوریکه این گیاه فشارخون را کاهش داده، خون را رقیق می کند، و برای درمان کم خونی و گشاد کننده عروق نیز نافع است.

گیاه بابونه زرد

•این گیاه بهترین دارو برای التهابات پوستی است. به طوریکه از بابونه برای ماسک زیبایی و همینطور پاکسازی پوست استفاده می شود.  گیاه بابونه علاوه بر آن جوش غرور، آکنه، ورم و قرمزی پوست را نیز از بین می برد، و برای ترمیم زخم های جلدی و اگزما داروی مناسبی است. همچنین تنگ کننده منافذ پوست بوده و مانع عفونت های پوستی می گردد.

•از خواص دیگر گیاه بابونه زرد می توان برای درمان سرماخوردگی، خلط آور بودن، شل کننده عضلانی، کنترل علایم رماتیسم و کولیت، درمان سخت ادراری، رفع اختلالاتدوران یائسگی، برطرف کننده خستگی و حساسیت تور قشم شهریور 98 ، میکرب کشی و نقش های زیاد دیگری که این گیاه در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها دارد را نام برد.

مقدار مصرف و عوارض ناشی از زیاد استفاده کردن از گیاه بابونه زرد

گیاه بابونه زرد را می توان هم به صورت دم کرده و یا جوشانده و هم به صورت موضعی و یا پودر خشک شده مصرف نمود. میزان استفاده از این گیاه در طول روز حدود یک قاشق مرباخوری یا 5 گرم در یک فنجان آب جوش به میزان دفعات دو الی سه بار می باشد.

گیاه بابونه زرد
همچنین از کرم موضعی گیاه بابونه زرد اگر به صورت پمادی و یا روغن آن می باشد می توان به دفعات دو الی سه بار نیز برای این طریقه مصرف استفاده نمود.

مصرف بیش از حد گیاه بابونه باعث ایجاد زخم تور قشم در دهان، تعریق زیاد و ورم چشم می گردد. همینطور ممکن است افرادی که از این گیاه زیاد استفاده می کنند دچار نوعی آلرژی خفیف گردند. توصیه می شود که برای مصرف این گیاه در صورت وجود بیماری خاصی حتما با پزشک مربوطه مشورت و هماهنگی گردد.

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.