تور پاریس

تور پاریس

تور پاریس

تور پاریس

بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم

بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم

بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم

جزیره قشم یکی از مناطق زیبا و دیدنی ایران می باشد، که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی به آنجا می روند. قشم دارای جاذبه های مختلفی اعم از جاذبه ی طبیعی، فرهنگی و تجاری می باشد. در این مقاله تعدادی از جاذبه گردشگری قشم را معرفی می کنیم.

بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم

 بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم

غار نمک

 این غار از جزیره قشم ۹۰ کیلومتر فاصله دارد. غار نمک دارای رگ های سفیدی می باشد که اگر از فاصله دور آن را ببینید می توانید منظره ی زیبایی را مشاهده کنید. شکل آن شبیه به گنبدی است که ارتفاع آن ۲۳۷ متر می باشد. اگر می خواهید وارد غار شوید و استالاکیت های بلورین نمک را مشاهده کنید، بهتر است از چراغ قوه های پر نور استفاده کنید زیرا، داخل غار بسیار تاریک است و بدون چراغ قوه چیزی قابل مشاهده نیست.

اگر وارد غار نمک شوید به بالای سر خود نگاه کنید قندیل های مرمرین و بلورین های زیبایی را مشاهده می کنید. در کف آن نیز آب نمک در جریان می باشد. رطوبت موجود در جزیره باعث حل شدن نمک های غار شده و شکل قندیل های آن همیظ در حال تغییر می باشد. مقداری از آب نمک به بیرون از غار می رود و وارد حوض کوچکی می شود. حوضچه ای کوچکی به رنگ سفید در دامنه کوه قابل مشاهده است که همین آب نمک موجود در غار است. غار نمک مکانی است که در ایران مشابه ای از آن وجود ندارد. اگر شخصی مبتلا به بیماری آسم است می تواند برای درمان به داخل غار برود. بر اساس تحقیقات بدست آمده هوایی که داخل این منطقه وجود دارد برای درمان این بیماری بسیار مفید است.

جنگل دریایی حرا

نام علمی جنگل حرا  Avicenna Marina نام دارد. این نام به افتخار فیلسوف ایرانی ابو علی سینا بر روی این جنگل گذاشته شده است. ارتفاع درختان این جنگل به ۳ تا ۶ متر می رسد. این منطقه در میان آب دریا قرار دارد و با جزر دریا از آب بیرون می آید و با مد دریا در آب فرو می رود. درختان این جنگل دارای خاصیت شگفت انگیز و خدادای هستند. آنها می توانند آب شور را تصفیه کنند و آب شیرین را از آن استخراج کنند.

درختان این جنگل به نوعی دستگاه تصفیه آب شیرین کن می باشند. جنگل حرا مابین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان قرار گرفته است. وسعت آن به ۲۰۰ کیلومتر مربع می رسد. آب و هوای این مکان برای پرندگان مهاجر همانند، اگرت بزرگ، حواصیل بزرگ، کاکائی و ...بسیار مناسب است. همچنین زیستگاه ماهیان و آبزیان مختلفی است. در زمستان پلوه ها و آبچلیک ها و همچنین پرندگان اروپایی به این منطقه می آیند زیرا، این مکان از لحاظ زیستگاهی بسیار مناسب است.

بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم

غار خربز

غار خربز یا خربس در فاصله ۱۲ کیلومتری از قشم قرار گرفته است. این غار دریایی توسط گرداب ها دریایی و حفره سنگ ها به وجود آمده است. مردم بومی این منطقه در زمان قبل از اسلام بر وسعت آن افزوده اند. دلیل آن نیز می توان پناهگاه و یا نیایشگاه باشد.

بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم

چاه های تل آب یا طلا

این چاه ها در فاصله ۷۶ کیلومتری از شهر قشم قرار گرفته اند. چاه های طلا در لافت و در اطراف قلعه نادری قرار گرفته است. این سیستم نشان دهنده ی ذخیره آب در زمان هخامنشیان و زرتشتیان می باشد. چاه کنی و ذخیره آب به این دوره بر می گردد زیرا دانش چاه کنی و قنات مخصوص این پادشاهان بود. مردم در آن زمان چاه هایی برای ذخیره آب در دل کوه حفر کرده بودند. زمانی که باران می بارد آب باران از لابه لای سنگ ها و صخره های مرجانی می گذرد و وارد این چاه ها می شود.

بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم

جنس کف بیشتر این قنات ها لایه های گچی هستند به همین دلیل ماندگاری آب در این چاه ها نسبتا زیاد است. در بالای چاه های طلا دو برج دیدبانی موجود است که به قرن هفدهم باز می گردد. در اطراف روستای لافت بادگیرهایی قرار دارد. این بادگیرها برای تهویه آب در مناطق گرمسیر تعبیه شده اند. تعداد چاه های طلا در قدیم به اندازه روزهای سال کبیسه یعنی ۳۶۶ عدد بوده است، تا در هر روز از یک چاه مخصوص آن روز استفاده کنند. به چاه های طلا، تلا نیز گفته می شود، ولی لفظ تلا صحیح است. این واژه در فارسی قدیم و فرانسوی امروزه به معنای آب بوده است. بعضی ها به دلیل ارزش آب از لفظ طلا استفاده می کنند. سد پی پشت، سد گوران، قلعه قشم و نیایشگاه ناهید از دیگر آثار برجا مانده در جزیره قشم می باشند، که می توانید همه روزه از آن ها بازدید کنید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.