تور پاریس

تور پاریس

تور پاریس

تور پاریس

بهترین جاذبه های گردشگری باکو

بهترین جاذبه های گردشگری باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان

بهترین جاذبه های گردشگری باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان

بین شرق و غرب جهان اگر سفر کنید خواهید دید که شهری بهتر از باکو وجود ندارد. باکو بر خلاف هر جای دیگری بر روی زمین جای ندارد بلکه می­توان گفت که باکو قطعه ­ای از بهشت است و باید در آسمان­ها باشد. پایتخت آذربایجان یک میراث شگفت انگیز است که از زمان شوروی سابق برای آذربایجان بر جای گذاشته شده است. برج­ های پرانرژی و بلند باکو آماده­اند تا قلب آسمان را بدرند.

مراکز زیبای این شهر منحصر به فرد هستند. آثار باستانی باکو این شهر را مانند مادری مهربان در بر گرفته­ اند. ممکن است این همه شگفتی با ابهامات ذهن شما متضاد باشد، اما باکو شهری همیشه لذت بخش و دیدنی است. ما همیشه به فکر شما هستیم. به همین دلیل نیز قصد داریم تا برای شما برنامه ­ای کامل ارائه کنیم تا هم از نظر هزینه و هم از نظر سایر مسائل سفری خوب و خوش را تجربه کنید. در ادامه به برخی از مناطقی که در باکو حتماً تور باکو باید از آنها دیدن کنید و طریقه صرفه جویی در این مناطق را برای شما شرح خواهیم داد.

بهترین جاذبه های گردشگری باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان

قصر شاهان شیروان: مروارید آذربایجان

     اولین مکانی که باید حتماً از آن دیدن کنید قصر شاهان شیروان است. یک بنای تاریخی که در مقیاس بسیار مناسبی ساخته شده است. با ورود به این ساختمان تعجب خواهید کرد که چگونه این همه زیبایی در چنین مکانی جمع شده است. این قصر بزرگ و مجلل از میثاق ­های خیره کننده شهر باکو است که هر چه برای دیدن آن هزینه کنید باز هم کم است.

تزئینات سنگی این کاخ شما را دیوانه خواهد کرد. حکاکی پیچیده که روی سنگ انجام شده­اند کاری بسیار با شکوه از هنرمندان برجسته هستند. در این مکان یک مسجد نیز ساخته شده است. اگر به مراسمات مذهبی علاقه دارید حتماً از این مکان دیدن کنید. شما می توانید با یک تیر چند نشان بزنید و با پرداخت مقدار کمی پول این همه زیبایی و آثار دیدنی را ببینید. این ساختمان هم چنین دارای یک حمام سنتی نیز می­ باشد. این­ها همه نشانه ­های حضور سلسله شیروان شاه در قرن 15 میلادی هستند. شما  و این کاخ زیبا در ادامه زندگی خود دیگر با هم دوست خواهید بود ولی این شما هستید که همیشه باید به دیدار دوست خوب خود بیایید.

این کاخ تا به امروز هم چنان بلند و با شکوه است. اگر کمی با گرد و غبار و به خصوص با شن این کاخ پوشانده شود از فاصله دور می­ شود کهنگی این کاخ را دید. مسئولین شهر اجازه چنین اتفاقی را نخواهند داد. یونسکو به عنوان یک سازمان میراث تور باکو تابستان 98 جهانی این کاخ را ثبت جهانی کرده است. یک روز بعد از ظهر به این کاخ بیایید و از زیبایی­ های آن لذت ببرید. تراس های زیبایی این کاخ برای نوشیدن چای جای بسیار بکری هستند. بعد از ظهر خود را در این مکان بگذرانید.

بهترین جاذبه های گردشگری باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان

برج دوشیزه: محاصره اسرار و افسانه ­ها

     به این ترتیب باید ادامه دهید و به این منطقه بیایید. این منطقه و این برج نماد فرهنگ آذربایجانی است که در شهر باکو گسترش یافته است. این برج در یادداشت­ های ارزی آذربایجانی، انواع تمبرها و دفتر خانه­ های رسمی به وفور دیده می­ شود. نه تنها مردم باکو بلکه مردم آذربایجان به این برج عشق می­ ورزند. این برج در کنار قصر شیروان شاه قرار دارد و برای آمدن به این مکان می­توانید از پیاده روی استفاده کنید. هم این برج چنین در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یکی از مناظر جذاب و دیدنی گردشگری شهر باکو است. هنگامی که از نمای سنگی این کاخ به برون نگاه کنید خود را پادشاهی خواهید یافت که همه به فرمان او گوش می­ کنند. به این برج نگاه کنید و از پله ­های آن بالا بروید و با خود فکر کنید که انسان نیز می­ تواند چنین چیزی را بسازد. تصور ساخت این بنای بزرگ آسان است.

بهترین جاذبه های گردشگری باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان

 اما عمل به ساخت آن بسیار دشوار است. علاوه بر این یک بنای تاریخی دیگر نیز در این مکان وجود دارد که قدمت آن به قرن 12 باز می گردد. برج خیمه نام بنایی است که از آن سخن می­گفتیم. به دیدار منظره منحصر به فرد خواهید رفت پس دوربین عکاسی خود را آماده کنید چون این لحظه­ ها را دیگر در زندگی تجربه نخواهید کرد. این تاریخ پنهانی و قدیمی شهر باکو حیرت انگیز است.  در زمانی که شما در حال لذت بردن تور باکو تیر 98 از این مناظر زیبا هستید به موزه کوچکی بر خواهید خورد که نشان دهنده تکامل تاریخی شهر باکو است. لحظه ای درنگ نکنید و ذره ذره این سفر را قدر بنهید. شاید دیگر فرصتی برای دیدار دوباره با شهر باکو پیش نیاید.

بهترین جاذبه های گردشگری باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان

میدان چشمه، قلب شهر باکو

     از چشمه­ های مختلفی که در محوطه اصلی این میدان قرار گرفته ­اند می ­توان دلیل نامگذاری این میدان را فهمید. این محل متشکل از دیدنی­ های بسیار زیادی است. با حضور در این مکان نه تنها هزینه ­ای پرداخت نخواهید کرد بلکه می ­توانید زیبایی نیز پس انداز کنید. این منطقه دارای اثری شگفت آور است که باعث آرامش شما خواهد شد. این بخش بر روی همه کسانی که به دیدن این منطقه از باکو آمده ­اند تاثیر گذار است. این میدان گردشگران زیادی را در این محل به دور خود جمع کرده است. این میدان جایی است که همیشه میزبان اجتماعات بزرگ، جشنواره ­های فرهنگی و رویدادها در فضای باز است.

 هنگامی که شما در اطراف این میدان گردش می­کنید و از زیبایی­های آن برای جلا بخشیدن به روح و روان خود استفاده می ­کنید لذتی وصف نشدنی به روح و روان خود بخشیده­اید. پاساژهای مدرن بسیاری در اطراف این میدان وجود دارند که می­ توانید از این پاساژها برای دوستان و آشنایان خود رهاورد و هدیه­ های نفیسی خریداری کنید. خیابان­ های سنگ فرش شده این منطقه شما را به یاد راه رفتن و پیاده روی­ های کوهستانی خواهد انداخت. حضور در این منطقه در ذهن شما یک تجربه متمایز فرهنگی ایجاد می ­کند. شکوفایی قدرت شوروی سابق را در این منطقه می ­توانید تجسم کنید. در این محل نفوذ مدیترانه در آب و هوای باکو، بقایای فارس و مردم خون گرم آن دوران و بالکان و درختان نخل عربی که در این میدان وجود دارند شما را با یک مکان بین المللی رو به رو خواهند کرد. شاید هیچ مکانی روی کره زمین ارزشمندتر این منطقه نباشد.

بهترین جاذبه های گردشگری باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان

پارک ملی گوبوستان: شگفتی طبیعی

در شهر باکو علاوه بر تاریخ، فرهنگ و زیبایی با دنیای طبیعی نیز دیدار خواهید کرد. این پارک ملی شگفتی طبیعت باکو را نشان می دهداین پارک ملی به عنوان چشم انداز فرهنگی هنری راب گوبوستانی شناخته شده است. حضور در این پارک ملی حضور در بهشت است.

بهترین جاذبه های گردشگری باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان

 

تور کیش

 

تور کیش

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.